Thursday, July 21, 2011

My Famous Friends 1

Assalamualaikum wbt muslim dan muslimat semua. Bermulalah penceritaan aku yang pertama:

Aku sekolah dengan dia semenjak dari sekolah rendah lagi. Tapi masa tu belum rapat lagi. Aku pun tak berapa nak ingat pasal dia kat sekolah rendah. Aku pun tak sure juga yang kite orang ni satu kelas ke tak haha Tapi yang pasti, aku memg satu sekolah dengan die dari darjah satu sampai darjah lima. darjah enam tak satu sekolah sebab aku pindah kat sekolah lain.

Then, tingkatan satu aku satu kelas dengan dia balik. aku setahun je duduk dekat rumak pakcik aku. Lepas UPSR and tak dapat SBP (bajet ar, result pun macam hampeh je haha, lagi pun aku tak nak duk asrama). Masa tu, aku sekelas je, duduk dekat-dekat. Lama gak aku nak sesuai kan diri. Tu aku lah, tak tau die macam mane haha

Masa tingkatan 2 baru aku sedikit rapat dengan dia. Masa ni dah duk sebelah-sebelah dalam kelas. Sejak ini persahabatan kami semakin rapat. Sikit-sikit, but stil rapat kan? haha pulak tu, kelas kemahiran hidup dalam aliran yang sama, kemahiran manipulatif tempatan (KMT). So, banyak jugak la benda yang sama kite orang buat membuatkan kite orang bertambah rapat.

Tingkatan 3, aku rasa tahun kemuncak aku rapat dengan dia. Sebab tingkatan 4 aku masuk SBP, sedikit sebanyak merenggangkan sedikit persahabatan kami. Paling best masa tingkatan 3 la, masa aku dengan dia. Boleh hampir setiap petang aku akan merayap ke rumah dia, duk berbual. Kalau kelas tambahan habis kul 4.30, pukul 5 aku dah pergi rumah dia and pukul 6 balik rumah sebab nak tengok drama cina. Masa tu, drama cina pukul 6 masih lagi best, memg tak boleh mis la orang cakap hehe

Tingkatan 3 kan dah nak pekse besar, PMR, so aku yang ok dalam math selalu gak  tunjuk ajar dia, tak kan nak cemerlang sengsorang kan? hehe ilmu yang ad perlu lah dikongsi ok. Tapi memang aku rasa seronok la waktu ni, belajar sesama. Tak tau la die seronok ke tak hehe

Dia selalu layan karenah aku yang banyak karenah ni. Dia selalu lah jadi mangsa aku haha jahat gila aku masa ni, agak selalu merajuk, tapi dia rileks je,  tak buat hal, aku je T__T. Pulak tu, aku selalu tanye soalan yang pelik-pelik kat dia, aku paksa die jawab pulak tu haha jahat kan aku? huhu




Sekarang ni, dia masih belajar dalam bidang accountancy dekat UiTM Segamat. Tak habis lagi, kalau tak silap, bulan 2 tahun depan akan grad, IA.

Pada aku dia ni seorang rakan yang baik. Selalu menjaga hati rakan-rakan. Senang kalau bergaul dengan dia ni. Rajin memang aku pun kalah la. Memang stady hard, tak tau la sekarang kan haha manusia berubah hehe Dia ni jarang online, tak tau la kalau invi kan. FB die memang jarang die update, so susah sikit kalau nak kontek la. Bila aku balik rumah, kadang-kadang die akan datang rumah.

Ok, Habis, Adios. Salam



Nota: keep reading, I might be write about YOUKeep reading, i might be write about YOU


No comments:

Post a Comment

I LUV ISLAM

iluvislam

About This Blog

free counters