Thursday, September 8, 2011

Belikan Boleh?

Assalamualaikum wbt.

Aku banyak betul barang yang nak aku beli. Semuanya kehendak, bukan keperluan. Kalau ikutkan nafsu, memang apa yang aku terfikri terus aku pergi bukak webside eBay.com haha

Bahaya betul kalau boleh beli online ni. Pulak tu, ad debit card yang membolehkan aku beli secara online. Nasib baik la debit card, kalau credit card? memang aku dah berhutang keliling pinggang dah ni haha

Susah betul nak kontrol kehendak ni, asyik ada je benda baru yang aku nak beli. Selalunya lepas membeli sesuata, akan berjanji tak akan beli lagi benda lain and nak kumpul duit haha Tapi janji hanya tinggal janji aje la ye haha

Ni antara barang yang aku nak sangat, kalau rasa sesape yang baik hati, boleh lah sedekah kan kat aku, tak pun beli besday prezen aku nanti haha

1. Smartphone


Aku pun tak tahu kenapa aku nak binatang ni. Sebab semua orang ada? sebab nampak moden? atau pape je la lagi haha kalau ada orang nak belikan BB 9900 ke, HTC sensation ke kan best kan kan haha 

Tapi bila aku fikir balik, rasa sayang duit je nak beli phone mahal-mahal, pastu jatuh. Rasa macam jantung sendiri yang jatuh. Nanti bila tiba masa, memang akan aku beli satu haha

2. Laptop


Ni pun binatang yang aku nak sangat. Dulu dah ada satu, beli before fly. Bila dah 2 kali rosak, memang aku bagi kat abang aku je. Bila dia guna, ok jer. Memang die nak cari tuan baru tu haha 

So, sekarang ni, aku guna pc second hand je la haha asal dapat online, men FB, hapdate blog, tengok muvi, jadi lah, aku ni bukan nya main game yang memerlukan spec haram jadah yang tinggi or mahal-mahal. Asal boleh guna je sudah, tapi kalau nak beli, nak tengok harge yang mahal je. Itu lah nafsu haha

3. Lens

Binatang ni pun aku nak beli. Bukan contact lens ok, tapi DSLR lens (betul ke aku tulis haha) Bila orang cakap, lens camera pun ad mempengaruhi gambar yang diambil jadi cantik, aku pun nak jugak beli haha Memang suka dengar cakap orang betul.


Dapat satu telephoto lens jadi lah. Ni belum beli boleh la cakap satu je. Kata orang beli lens ni sama je macam ketagih dadah, lepas beli satu, confirm yang ke-2 akan menyusul. Betul ke? tunggu dan lihat ok haha

Setakat ni, 3 benda ni je yang aku nak. Tapi tak tahu bila boleh dapat ketiga-tiga binatang ni. Kalau nak beli sekali gus, memang pengsan la, lepas bangun dari pengsan, makan pasir je, sebaba duit dah tak da nak beli makanan haha

Tapi antara ketiga-tiga barang ni, ada satu lagi benda  yang aku nak dapatkan, kalau tak dapat 3 barang ni, tapi dapat satu barang ni pun aku tak kisah, apw ek korang rasa
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Isteri yang solehah..auuww haha

OK, Bye, Adios, Salam

No comments:

Post a Comment

I LUV ISLAM

iluvislam

About This Blog

free counters