Saturday, September 3, 2011

Alhamdulillah!!!

Assalamualikum wbt muslimin dan muslimat semua hehe

Beberapa hari yang lalu atau lebih tepat pada 3 syawal india or 4 syawal Malaysia, result exam yang kami tunggu-tunggu akhir nya keluar jugak. Tak sangka result keluar hari itu sebab selalunya result 1st year keluar dulu baru di ikiuti oleh 3rd year and last but not least baru lah 2nd year.

Alhamdulillah, aku lepas dan dapat proceed ke 4th year. Sangat-sangat bersyukur sebab masa peperiksaan tempoh hari aku tidak dapat menjawab dengan baik. Aku fikir mesti kene repeat atleast 1 paper. Tapi Alhamdulilah, aku lepas ketiga-tiga subjek walaupun lepas paras hidung je hehe

Terima kasih Allah.






Tak Percaya Tak Apa


Semasa masih menunggu result, aku selalu juga cakap yang aku tak boleh jawab satu paper ni. Aku beranggapan mungkin aku akan repeat. Memang soalan susah, apa yang aku tulis memang semuanya merpek je. Aku boleh jawab long essay je, short essay dan short answers memang aku tak boleh jawab.

Lepas result keluar, aku pun beritahu pada sahabat-sahabat aku yang aku clear ketiga-tiga paper. Lepas tu dia orang cakap dah tak nak percaya lagi apa yang aku cakap lagi pasal result exam. Dia orang cakap, kata tak boleh buat lah, fail la, tapi bila result keluar, lepas semunya.

Sini aku tak nak back up balik, tapi terpulang la apa yang korang nak fikir. Tapi nak beritahu sikit pasal paper yang aku tak boleh buat tu. FYI, aku dapat 26 markah out of 70 untuk universiti exam tempoh hari. Memang tak sampai separuh pun, sangat-sangat la jauh untuk separuh.

Memag aku tak boleh jawab, sebab tu dapat markah ciput macam tu. Tapi disebabkan departmet tu sangat-sangat la baik, nak tolong pelajar mungkin, die orang bagi markah untuk viva sangat-sangat la tinggi. Aku dapat 17/20. Sangat tinggi ok, markah distinction tu. So total semua lepas campur markah viva and carry marks dapat la 50/100.  Cukup-cukup makan je. Kalau kurang satu markah lagi memang fail dah.

Terpulang la nak percaya atau tak. Ni just nak bagi tahu je. Tak marah or nak terasa hati pun. Mintak maaf kalau terasa ok hehe peace.

Hadiah Untuk Diri Sendiri


Setiap tahun, lepas result keluar dan lepas aku akan beli sesuatu untuk diri sendiri. So tahun ni, rsult dah keluar dan aku lepas, aku kene la beli sesuatu kan? hehe

Setiap tahun aku akan beli:

1. Tukar apron/lab coat baru.

Tahun ni rasa gatal pulak nak beli yang long sleeve hehe






2. Tukar spec baru. yeay

Kali ni aku nak beli yang lagi besar and lagi tebal. Nampak macam nerd sikit haha final year ni 8 subjek ok, memang pengsan nak baca semua huhu


Nazar

Memang setiap tahun, aku akan bernazar berpuasa 3 hari dan belanja orang makan. Tapi kali ini aku bernazar lain sikit. Aku tambah puasa 3 hari kepada 7 hari dan botakkan kepala. Aku memang sengaja tambahkan nazar sebab tempoh hari aku rasa nak lulus sangat lah susah and aku sangat-sangat berharap untuk lulus. 



Kalau aku ada rasa lulus tu, tak ada lah aku nak tambah kan nazar. Aku akan buat yang seperti tahun-tahun sebelumnya tapi disebabkan aku mengharapkan sesuatu yang agak susah untuk dapat, so kene lah mintak dengan Allah dan berjanji untuk buat sesuat sebagai balasan. Terima kasih Ya Allah.

Ok, adios, habis. salam.




No comments:

Post a Comment

I LUV ISLAM

iluvislam

About This Blog

free counters