Friday, December 10, 2010

Kau Tetap Dalam Ingatan Kami Selamanya

11.12.2010.
Sebulan telah berlalu. Adakah masih ingat pada sebulan yang lalu. Ya, kenalan yang rapat pasti ingat. Bukan saya ingin katakan yang saya adalah rakan atau kenalan yang rapat. Tetapi ingatan saya masih jelas. Ya, pasti. Saya masih ingat pada sebulan yang lalu.

Waktu begitu pantas berlalu. Sungguh pantas. Tanpa kita sedari, sudah sebulan kau tinggalkan kami. Meninggalkan kami yang merinduimu wahai teman yang bergelar sahabat.

Mendengar sedikit cerita dari En. Khai, membuatkan semua kawanmu terdiam. Sedih dan pilu. Harapan dan impian yang indah musnah sekelip mata. Semuanya telah tercatat dan hanya Allah yang mengetahui setiap takdir manusia.

Memang sukar untuk dilupakan. Bagaimana seorang kenalan, teman, rakan atau sahabat sepertimu boleh dilupakan? Kenangan terindah yang diciptakan bersama sebagai pengubat rindu.

Sahabat mu yang lain juga merinduimu. Semuanya. Ada yang masih terkenang dan tidak kurang juga yang merasa kosong sejak kehilangan mu.

Coretan ringkas sekadar  pengubat rindu. Rindu yang tidak mampu terubat.

Aku tahu, luahan ini tidak akan kau ketahui. Mungkin, malaikat disekeliling mu bercerita dan kau terdengar. Mungkin.Semoga tenanglah dikau di alam barzakh.

Al-Fatihah buat Muhammad Akmal Shahiran. (3.05.1990-11.11.2010)

No comments:

Post a Comment

I LUV ISLAM

iluvislam

About This Blog

free counters