Tuesday, April 26, 2011

Soal Hati

Assalamualaikum kepada pembaca..kihkihkih..macam tak ada pembaca je. Tetapi bagi mereka yang sudi membaca, terima kasih daun keladi diucapkan.

Aku pun tak tahu kenapa, sejak akhir-akhir ni, perasaan lain macam je. Syaitan banyak kali cucuk suruh fikir negatif. Tapi aku cepat-cepat fikir positif balik. Kalau aku dah fikir negatif, habis semua perkara aku fikir negatif. Tapi yang paling aku fikir adalah pasal kawan-kawan aku. Dia orang lah selalu jadi mangsa fikiran negatif aku. Syaitan ni memang nak putuskan hubungan persaudaraan yang telah tersimpul rapi. Walaupun kekadang simpulan itu sedikit terungkai supaya ikatan yang lebih rapi dan ampuh boleh terbentuk.

Aku boleh cakap, aku ada beberapa orang rakan, kawan, sahabat (lelaki) yang aku kira rapat. Kiranya aku boleh cerita terbuka. Tak payah aku nak tapis-tapis, kalau melawak aku boleh cakap lepas je. Tapi aku tak tahu lah apa yang die orang fikir pasal aku. Rambut sama hitam tapi hati lain-lain.

Pernah sekali aku merajuk dengan dia orang haha mesti korang fikir aku macam perempuan, sensitip i tau haha. Aku terasa bukan apa pun, benda kecik je. Ni kes aku fikir negatif la. Tak pasal-pasal dia orang jadi mangsa. Aku just fikir macam aku ni tak dihargai. Tapi bila difikirkan balik, siapa ak kan untuk dihargai? huhu *kesat air mata jap* ok sambung lagi cerita.

Kekadang nak gak aku dengar macam ni "fikri aku nak makan rumah kau, boleh masak lebih tak?" Tak ada lah perlu aku panggil. Dalam reramai, ada lah sorang 2 yg selalu datang rumah, lepak-lepak kat sini. Ada yang aku dah anggap ahli rumah ke-5. Sebab aku tinggal dekat luar, bukan dekat hostel. Aku tinggal dengan 3 orang rakan,kawan , sahabat, so total dalam rumah ni 4 orang lah, termasuk aku. Orang yang selalu lepak dekat rumah ni, aku panggil ahli rumah ke-5. Nanti ada masa aku cerita pasal rumah aku yang seksi ni haha.

Pernah juga aku terasa dengan sorang mamat ni. Sebab pun kecik je. Tapi memang dah perangai aku kan. aku merajuk lah. Lepas tu, aku terus cakap direct dengan dia. Aku cakap aku terasa dengan kau pasal bla bla bla. Harap dia tak ulang lah apa yang ak tak suka sebab dia dah tau perangai aku macam mana. Maaf je sahabat.

Lagi sorang, aku tak tahu lah dia marah aku or terasa dengan aku. Aku pun tak tahu. Sebab dah lama gak aku tak tegur, sms, or berbual dengan dia. Hampir 2 minggu rasanya. Aku kalau aku rasa orang tengah marah dengan aku, memang aku tak tegur sampai dia tegur balik. Ego? suka hati la apa yang korang nak cakap, memang macam ni perangai aku. Memang senyap je, aku nak tegur pun macam takut.

Minta maaf je rakan-rakan. Aku tahu perangai aku kadang-kadang membuatkan korang rasa tak selesa. Tapi ini lah aku. Mana yang salah, harap dibetulkan.

Sekian , adios.

p/s: eh ni pos ke2 la untuk minggu ni haha



No comments:

Post a Comment

I LUV ISLAM

iluvislam

About This Blog

free counters